Geoblog.pl    gosiazlublina    Podróże    Bałkany 08    Ateny czesc druga

Ateny czesc druga

Grecja
Grecja, Athína

Wracajac idziemy przez polsko-rosyjska dzielnice. Chcemy kupic na wieczor greckie piwo ale nigdzie nie ma - w sklepach dookola tylko Tyskie i Zubr :) No wiec wieczorem rozjadamy ptasie mleczka :)
Wieczorem najpierw siadamy przy "Metaxie", a potem jest "Rat party" - siadamy kolo klatki ze szczurkiem ktorego ma Sergei i bawimy sie z nim i rozmawiamy :) I tak do 2giej w nocy :)

15.08.2008
Rano ruszmy do miasta - w koncu moznaby zobaczyc cos w samych Atenach :)
Tak wiec piekna droga posrod uliczek i klimatycznych knajpek docieramy na Akropol - jest niesamowicie goraco - na termometrze w miescie 44 stopnie. Akropol jest sliczny - a dookola taaaaka panoramka miasta :) Teraz wlasciwie duza czesc jest w rusztowaniach - widac jakies prace konserwatorskie. Miejsce ma niesamowity klimacik. Schodzimy w dol przez Agore i na koniec spacerek ulica gdzie ogladamy i kupujemy pamiatki :) Ja kupuje sobie sliczna biala dluga sukienke :) I pije sok wyciskany z pomaranczy :)
A potem spacerkiem wracamy do domku Sergeia :) Wieczorkiem Tata i Ela jada na lotnisko, a ja spotykam się z Marko z Belgradu) który okazuje się ze jest teraz w Atenach u swojej dziewczyny. Idziemy najpierw na jedzonko, a potem zawoza mnie na wzgórze Likavitos skąd jest cudowna nocna panorama na miasto - na samej gorze jest kosciolek i obok kawiarenki - siedzac na tarasach obserwuje sie ogromna ilość malutkich światelek dookoła. Jest tak cudowna atmosfera :)
Potem jedziemy razem do Sergieja i razem z Finami robimy "Rat party 2" - tym razem szczur (o imieniu Blue) jest na wolności :) Ależ szczury są kochane - i jakie pieszczochy z nich! :)

16.08.2008 i 17.08.2008
Rano pobudka i czas do domu :) Ruszam metrem na wylotówkę. Po chwili łapię stopa - do Salonik. Decyduję się jechać przez Serbię a nie przez Bułgarię jako że mam autostradę pod prawie granice Slowacką. I zamierzam jechac osobowkami aby nie tarcic czasu w ciezarowkach. Z Salonik na 2 stopy docieram do granicy.