Geoblog.pl    gosiazlublina    Podróże    Nowa Zelandia, Australia i Azja pd-wsch    Bay of Islands

Bay of Islands

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Russell

Dojezdzamy do miejscowosci Paiha i tam jako ze to nasze ostatnie miasteczko razem (jeszcze potem Russel ale jest ciut mniejsze) to zalatwiamy "miejskie sprawy". Kupuje pamiatki ktore chce dac Bartkowi aby zabral do Polski.
wieczorkiem wierzemy prom (6$ od pieszego) do miasteczka Russel. Jakby ktos chal przyoszczedzic to 5km na poludnie jest prom samochodowy gdzie za pieszego biora 1$ tyle ze prom nie plynie do Russel tylko kilka km dalej. Ogolnie trzeba tu i tam kilka km postopowac i ma sie to samo.
Russel ma fajny klimacik. Miedzy uliczkami o duzym nachyleniu idziemy przez "lemon track" - fajna nazwa i fajne rosliny dookola. O zmroku probujemy lapac stopa ale ze to miescinka koncowa to ruch jest minimalny. Idziemy ze 2km i znajdujemy super miejsce pod namiot jakby ktos je dla nas specjalnie tam zostawil nieogrodzone na nasza ostatnia wspolna noc na tym wyjezdzie.

16.03.2010
Wstajemy, skladamy namiocik, jemy sniadanko i ruszamy dalej. Stopa tu nie wiele - wszyscy jada na prom. Tereny sa puste i przepiekne. Nasz najlepszy stop to szambowoz. Jak sie pytamy kierowcy co robi w zyciu to mowi powaznie ze szuka miodu w ziemi - tak nie wiedzac co myslec dopytujemy sie o co chodzi - i okazuje sie ze miodkiem jest zawartosc szambowozu - lezymy ze smiechu slyszac takie okreslenie :D Troche idac, troche jadac docieramy do Helena Bay - naszego ostatniego wspolnego miejsca na tym wyjezdzie.